Gitte Stounberg er journalist og tekstforfatter

Tekstforfatterhulen

Fra journalist til tekstforfatter og kursus-udbyder med Gitte Stounberg

Gitte Stounberg ville gerne være forfatter. Men i hendes familie skulle man gå efter noget mere sikkert, så valget faldt på journalistuddannelsen.

I løbet af Gittes tid på Journalisthøjskolen fandt hun ud af, at mediebranchen ikke var noget for hende. Så hun søgte praktik hos DGI og endte med at få et job som tekstforfatter hos dem, da hun var færdig med uddannelsen.

Som selvstændig har hun også fundet ud af, hvor vigtigt det faktisk er at skrive sælgende.

“Jeg følte mig meget lidt som en sælger. Jeg tror, jeg var selvstændig i et helt år, før jeg fandt ud af, at det handlede om mere end at få det til at lyde godt. Så det har jeg lært på den hårde måde. Jeg er faktisk også sælger, og det er vigtigt at skrive, så folk gør det, jeg gerne vil have.”

Der gik et år, før Gitte Stounberg udgav sit første kursus. Derefter begyndte hun at sætte det mere i system, og i dag kan du finde en del forskellige skrivekurser på hendes hjemmeside.

“Det har gjort mig selv til en bedre skribent. Jeg føler, at jeg bliver klogere hver dag og meget mere bevidst om, hvad der virker, når jeg lærer det videre.”

Hun vil gerne gøre mere for at sikre, at hendes online kurser giver forløb med andre muligheder for at hjælpe folk i gang.

“Jeg kan se gennemførselsprocenten er. Jeg kender ikke standarderne, men det virker godt, når kurset ikke er for stort, og lektionerne ikke er for lange. Folk kan bedre overskue 10 videoer af 3 minutter end én video af 30 minutter. Det kan man gøre bedre online end ved fysiske kurser.”

Gitte Stounbergs bedste råd til dig, der vil være bedre til at skrive:

  • Læs hvad andre har skrevet
  • Skriv!
  • Dyk ned i mange af de muligheder, der er for at lære (også de gratis)

Find Gitte Stounberg på LinkedIn, Gittestounberg.dk og Instagram (hvor du også kan få lejlighedsvise glimt af hendes enormt nuser rughårede hønsehund).

I afsnittet kan du også høre os tale om, hvor Gitte får sine kunder fra, hvordan vi ser på LinkedIn, og alle de rædsler, begrebet “Panikdagen” dækker over.