Simon Krag Linde på scenen til Email Summit 2021

Tekstforfatterhulen

Fra rejseblog til Bro Blog og videre med Simon Krag Linde

“Det er aldrig for tidligt at blive kendt for noget, samle på emails og skrive på din egen blog. Det har hjulpet mig på vej til alle mulige slags jobs.”

Simon Krag Linde er CBS dropout, forlod læreruddannelsen i praktikperioden og fandt først noget, der virkede, da han oprettede sin egen rejseblog.

Under et ophold i Zambia skrev han om oplevelserne og fandt ud af, hvad han gerne ville.

Hjemme i Danmark gennemførte han en bachelor i kommunikation og digitale medier på Aalborg Universitet. Derfra tog han en kandidat i virksomhedskommunikation på Aarhus Universitet.

“Derfra blev jeg lidt mere langsigtet og strategisk. Det med kommunikationsbranchen tændte mig. Bro Blog var det vildeste i 2010’erne, og jeg vidste bare, at jeg skulle ind der.”

Simon fik en plads som content-praktikant hos Bro Blog og havde der lidt over 2,5 år sammen med Henrik Hillestrøm, Morten Munster og Katrine Louise Nielsen.

Men hvad skulle næste skridt være? Det var først, da Publico Kommunikation søgte en tekstforfatter med et stillingsopslag, der lød lige som Simon, at han fandt ud af det.

“Jeg tog den chance og skiftede. Det fik mig tættere på ledelsen og lod mig klatre op ad karrierestigen.”

Efter en tid hos Publico skiftede Simon til en stilling som Senior Copywriter hos Bonnier Publications.

Hvordan bruger man adfærdsdesign i email marketing?

Hos Bonnier Publications er Simon med til at teste alle elementer i emails. Lige fra afsenderens navn, email og emnelinje til de enkelte segmenter og knapper i hver mail.

I Bonnier sender de 150 millioner mails om året, så der er mange gode muligheder for at teste forskellige tilgange af.

Målet er altid at optimere kampagner, der skal få potentielle abonnenter til at blive abonnenter på magasiner som Historie, Bo Bedre, Illustreret Videnskab og meget mere.

En del af sine erfaringer med email marketing har han også delt på scenen til Email Summit.

Simon Krag Linde på scenen til Email Summit 2021

Efter optagelsen …

Simon har siden optagelsen holdt et brag af et oplæg, hvor han cyklede rundt på scenen og forklarede nogle af de vigtige elementer fra adfærdsdesign som fx

  • Loss aversion
  • The power of free
  • Scarcity
  • Urgency
  • Bonus

og hvordan hans cykelhandler brugte dem til at sælge den cykel, Simon tog med sig på scenen.

I 2022 har han forladt Bonnier til fordel for et liv som selvstændig copywriter.

Du kan se hans tilbud om undervisning, tekstforfatning og konsulent-arbejde på SimonLinde.com. Følg ham da også lige på LinkedIn.